Landevei

Landevei

Landeveisgruppen i Raufoss & Gjøvik Sykkelklubb tilbyr organisert trening i form av intervaller, langturer og rullekjøring for den aktive mosjonist.

Beskrivelse treningsplan 2021

Grunnet vanskeligheter med å finne ansvarlige for ulike grupper har vi år valgt å lage et så felles opplegg som mulig, med standardiserte økter. Det vil si at ved å kikke på planen vet du akkurat hva slags økt det blir, hva du kan forvente og om det passer inn i ditt opplegg. Vi har tatt utgangspunkt i intervaller i uka og langturer i helgene. Landevei på tirsdag og søndag, Terreng onsdag og søndag.

Intervalløktene er delt inn i 3 ukers sykluser, dermed blir det litt variasjon, men samtidig kjente økter som kan sammenliknes fra gang til gang. Langturene avtales rute ved avreise, nivået tilpasses slik at de beste drar mest. Det skal være rom for å si fra at det går for fort, men for landevei må det forventes en snittfart på 28-30km/t avhengig av rute.

Kort beskrivelse av øktene:

Landevei
– 4x12min kollshaugen. Ruta går Raufossvegenà Hans Mustads gate à Marcus Thranesgate à Trondhjemsvegen. Dragene starter rett fra brua, og går opp mot toppen. Pause helt ned til brua igjen. Felles start på alle dragene.
– 6x6min Grytbakka. Følger Odnesvegen opp til rundkjøringa. Dragene begynner fra brua der bratta starter. Pause ned i Rundkjøringa og tilbake til start ved brua.
– 5x4min Faukal/ Kapp. Sykler ut mot Nordlia à Haug à ned til start. Dragene starter på brua over RV33. Pause helt ned til brua igjen. Felles start på alle dragene.

Terreng
– 5x6min Briketten. (grusbakke) Følger Odnesvegen opp til avkjøringa til Skjerven. Starter dragene i krysset. Pause ned igjen. Felles start på alle dragene.
– Grus/ sti Helgerudveien à segmentet https://www.strava.com/segments/18128069. Følger gang og sykkelvei langs Østre Totenveg til Bondelia. Start på første fartshump i Helgerudveien. Følge grusen opp til der segmentet starter, så sti videre oppover. Pause i utforkjøringen. Runden besiktiges 1 runde på oppvarminga før full gass. Felles start på alle dragene.
– Rundbane Vind. Felles oppvarming opp Vestre Totenveg. Runden tar fra 12 til 15 minutter. Hvor mange runder tilpasses hver enkelt. Men 3-5 runder alt etter som føre og form. 3 min pause. Ta hensyn til fotgjengere!

Ellers gjelder Trafikkregler til en hver tid, vi skal være gode ambassadører for klubben og oppføre oss fint i trafikken. Hjelm er påbudt på klubbens fellesøkter.

Treningsplan kan du laste ned her Treningsplan 2021

Ta kontakt med sportslig leder Odd Erlend Hansen Berg dersom det skulle være ytterligere spørsmål.